
Charles Henry Harrod öppnar upp dörrarna till varuhuset Harrods första gången 1824 och sålde först endast te och matvaror. Idag är Harrods med sina sju våningar och upp mot 340 avdelningar Londons största varuhus och ett av världens mest berömda. Vi tittar närmare på Harrods exklusiva service, Private Shopping.
Med den titeln medföljer förväntningar på en top-notch service. Därför möter Harrods kunderas önskan om en mer privat shopping genom att utveckla ett nytt koncept: Private Shopping.
Private Shopping, som är fokuserat på en diskret och avskild service, går inte att boka för allmänheten utan kräver en inbjudan. Att tjänsten inte är tillgänglig för gemene man bidrar till en mer avgränsad kundkrets och sätter Private Shopping snäppet över Personal Shopping på den exklusiva trappan.
Harrods högkvalitativa service kräver ibland att stylisten besöker kunden hemma och rensar garderoben eller till och med att följa med på en modevisning för att välja ut plagg från de senaste kollektionerna. Utöver en exklusiv service erbjuder de även exklusiva tillägg på produkterna i form av ingravering.
Manligt mode hamnar ofta i skuggan av modevärlden och får sällan samma fokus som kvinnligt mode. Därför har Harrods ett separat styling team dedikerat till män. Detta styling team anpassar sig efter den generella typen av manlig shoppare en mycket tidsbegränsad man. För att skapa en så tidseffektiv service som möjligt erbjuds även en online service.
Läs mer:
Klicka här för att läsa om Bergdorf Goodman’s Personal Shopping